Pengalaman Rawatan Facial Rejuvenation (Profhilo) di Dr Alice Ageless Medispa

Wednesday, August 12, 2020



Sekarang ni, dalam industri kecantikan, dah ada macam macam teknologi canggih yang boleh bagi result almost instantly. Kalau dulu, nak cantik orang buat plastic surgery. Tapi sekarang dah ada banyak teknologi non invasive yang tak memerlukan kita untuk go 'under the knife'. Sebab tu sekarang dah mula ada banyak medi-spa dan aesthetic clinic. Banyak rawatan laser, filler dan threadlift mula diperkenalkan.

Sebabkan demand makin tinggi, jadi makin banyak la pusat kecantikan tawarkan macam macam rawatan. Tapi jangan la main bedal je. Please make sure yang therapist tu memang certified dan berlesen. Nak lagi bagus, cari tempat yang memang therapist berstatus doktor yang merawat korang.

Macam aku haritu, aku terus pergi ke Dr Alice Ageless Medispa je. Kenapa? Sebab memang yang akan lakukan rawatan keatas kita ialah Dr Alice sendiri. Dr Alice ni berpengalaman luas dalam bidang aesthetic dan dermatology. Nak lagi meyakinkan, Dr Alice dah berpengalaman selama 30 tahun yee dan merupakan seorang doktor pakar OBGYN & Cosmetics and Medical Aesthetics. 

Produk dan alatan yang digunakan untuk semua rawatan, semuanya FDA approved tau. Btw, Dr Alice Ageless Medispa ni terletak di Jalan Maarof Bangsar. Selain daripada ni, ada lagi 2 cawangan tau klink tau milik Dr Alice ni. Wuu power kan?

Total rawatan yang ditawarkan di Dr Alice Ageless Medispa ni ialah 88 jenis rawatan kesemuanya. Yang merangkumi 34 jenis cosmetic procedure dan selebihnya ialah aesthetic treatments. Kalau korang kurang faham, aesthetic procedure ni melibatkan ada kena cucuk cucuk gitu. Aesthetic treatments pulak yang contohnya macam facial gunakan machine, dan laser treatment.


Ini lah Dr Alice. Dah berusia 60 tahun ye. Tak nampak 60 punn
Pemenang Mrs. Malaysia , Priya Simmi. Dr Alice merupakan salah
seorang panel juri untuk pertandingan Mrs. Malaysia ni



Sekarang ni, di Dr Alice Ageless Medispa memperkenalkan beberapa jenis rawatan yang memfokuskan untuk renew dan glowkan kulit wajah. Rawatan ni semua diberi nama "Shine Bright series"

Antara rawatan yang diperkenalkan ialah
  • Dr Alice Gold Laser
  • Dr Alice Shine Bright Program
  • Dr Alice Facial Rejuvenation (Profhilo)
  • Dr Alice Thread Lift (Aptos threads)


Antara ke empat rawatan ni, aku di beri peluang untuk cuba rawatan Dr Alice Facial Rejuvenation (Profhilo) atau dalam terma kecantikan, macam 'filler'.



Bila dengar filler, mesti dalam kepala korang terfikir orang cucuk cucuk bagi bibir mungil, naikkan hidung, tajamkan dagu apa semua tu kan? And mesti korang fikir uihhh haram.

Okay, dari apa yang aku faham. Jenis jenis filler yang sebelum ni digunakan ialah, diorang suntik silicone. Yang mana silicone ni takkan terurai dan takkan sebati dalam kulit kita. Ni dah kategori macam masukkan benda asing dalam kulit la kan. Kalau macam ni, konsepnya memang tak boleh la. 

Macam mana rawatan ni berfungsi?


Untuk Profhilo atau rawatan yang aku buat ni, ianya ialah suntikan Hyaluronic Acid yang mana berbentuk cecair dan akan terurai menjadi collagen. Kira macam kita inject vitamin C untuk wellness juga la konsepnya. Sukatan yang digunakan pun tak sampai 1ml pun. Sangat sangat sikit tapi memberikan impak yang besar lagi lagi untuk memberi keanjalan pada kulit, minimize kan signs of aging, dan membantu penghasilan elastin. Jadi kulit automatik nampak lebih bermaya, segar, nampak lebih remaja.

Kalau korang tak tahu, Hyaluronic acid ialah bahan yang selalu ada dalam skincare kita. Banyak digunakan dalam skincare sebab sifatnya yang boleh menampung air 1000 lebih banyak dari saiznya sendiri. Jadi fungsi nya ialah untuk bekalkan hydration = air & lembapan.

So dah faham kan konsep Profhilo ni macam mana? Jadinya, objektif utama aku pilih untuk cuba Profhilo ni ialah nak kulit lebih plump, lebih hydrated, nak lifting sikit, dan nak kan lebih elastik. Bukannya nak mungil mungil haha. Doktor cakap, kalau nak mungil mungil tu, gunakan filler yang jenis untuk volumized. 

Nampak tak ada line dekat bawah mata tu? Line tu dah HILANG!

Okay, since korang dah faham konsep Profilo ni, jom aku explain sikit step by step macam mana rawatan ni dijalankan.

【Cara rawatan Profhilo dilakukan】



Yang pertama tamanya, rawatan ni melibatkan suntikan ye. Kalau korang jenis takut jarum tu, akan jadi a bit tricky. Nak pulak cucuk dekat muka yang ko boleh nampak and rasa hahaha. Agak seram tapi sebabkan aku jenis yang tak takut jarum, makanya aku chill je. 

Kadar kesakitkan ialah ... hm mild? haha. Dia agak sakit sikit masa nak cucuk local anesthesia. Awalnya memang dia sapukan numb cream dulu. Tapi gamaknya kulit aku ni tebal kot. Macam tak function je numb cream tu haha. Waktu cucuk local anesthesia tu memang terasa menusuk la kahkah. Tapi zikir dalam hati "beauty is pain, beauty is pain" hahahhahahaha lol

Sesi menanda bahagian nak dicucuk

Sebelum sesi cucuk mencucuk, doktor akan mark dulu dekat bahagian mana yang akan dicucuk. Dia akan tengok dan consult kita. Tanya apa kita punya concern dan dia akan bagi pendapat. Katanya aku punya kulit ada sediki sagging, ada line sikit dekat bahagian pipi jadi dia akan 'lift' kan bahagian bahagian yang dah 'jatuh' tu.

Bila dah lepas cucuk local anethesia, kira bius la tu. Dah mula kurang rasa sakit. Bila doktor mula cucuk Profhilo tu, aku dah tak rasa sakit dah. Sakit tu masa cucuk bius awal awal je. Lepastu rilek dah. Ada la dalam sejam macam tu rasa muka kebas je haha.



Sesi cucuk mencucuk

Aku mula mula cuak gak. Aku taknak la lift lift kang makin bulat pulak pipi aku. Sebab pipi dah sedia sedia bulat hahaha. Risau kang balik rumah Hilmi tak kenal pulak kahkah. Tapi akhirnya, hasil dia sangat mengujakan. Dengan beberapa suntikan je, automatik kulit muka dan struktur muka nampak berbeza. Instantly rejuvenate weh! Memang mind blown betul. Patutla artis artis maintain cantik je. Sebab option macam ni banyak tersedia. Tinggal sediakan duit je hehe.

keluar sikit air mata tu hahaha


So apa perubahan ketara yang aku nampak lepas 1 kali rawatan ni, aku rasa bentuk kulit aku lagi elastic, bouncy, rasa tak terlalu kering, nampak glow dan yang penting memang lifted ye. Taknampak sagging dan gelebeh haha. 





Nampak tak beza bahagian kiri dengan kanan? Belah kiri tu yang dah lepas disuntik Profhilo. Automatik lebih lifted. Nak bandingkan bahagian kanan yang nampak kusam, dan gelebeh sikit haha.

Yang bagusnya rawatan ni takde 'downtime'. Dan majoriti rawatan yang ada dekat sini less to no downtime dan no side effect. Downtime ni ialah tempoh yang mana selalunya orang kata lepas buat certain rawatan, ko takleh keluar rumah, ko kena pantang itu ini, ko takle makeup, kulit jadi menggelupas atau kemerahan etc. Haaa bila kata no downtime, maksudnya takde la masalah masalah yang macam aku sebutkan ni.

Okay semuanya dah selamat haha fuhh

So lepas selesai rawatan tu boleh pakai makeup semula dan keluar jalan jalan macam biasa. Best kan? 

Ni aku share beberapa info berkenaan Profhilo in English. Aku tak reti nak explain in Malay haha.

Benefits of Profhilo
  • Bio-stimulates elastin. 4 types of collagen and hydration in the 3 main layers of the skin
  • Provides firming, tightening and lifting effect to the skin
  • Improves overall skin quality and hydration
  • Fast and effective treatment with minimal pain and downtime
  • Provides tissue repair process, ideal for acne scarring


Btw, Profhilo ni ialah 100% pure Hyaluronic acid tau. Takde tambahan bahan bahan lain. Dan untuk pengetahuan korang juga, semua produk yang digunakan di Dr Alice Ageless Medispa ialah organik. Jadi selamat untuk semua. Don't worry, you're in safe hand gituu.

Sekarang ni bersempena promosi Merdeka, ada promosi 40% diskaun tau untuk semua rawatan di Dr Alice Ageless Medispa. Promosi berakhir 1 September 2020. Jadi kalau korang nak cuba rawatan facial ke, laser ke, ataupun Profhilo ni sendiri, boleh la cepat cepat pergi sementara tengah ada promo ni.

Rawatan Dr Alice Gold Laser & Dr Alice Shine Bright Program pun best tau. Aku tengok orang lain buat, instanly kulit masing masing glowing sangat. Jangan risau, dua ni takde cucuk cucuk pun hehe. Kalau nak baca pasal dua rawatan ni, boleh baca dekat blog diorang ni;

💛  Gold Laser : 

💛 Shine Bright :


Lagi satu rawatan menarik, iaitu Dr Alice Threadlift Aptos thread, ha ni kena baca dekat tuan empunya yang rasai pengalaman ; Bebelan Cikmin

Okay gais, kalau ada apa apa tak faham , komen je kat bawah. Nanti iols reply. Tapi kalau nak lagiii jelas, elok tanya sendiri directly dekat Dr Alice Ageless Medispa. 

Contact: 03-2095 0458 / 010-368 3521


Ageless Medispa & Clinics Sdn Bhd
      No. 257 Jalan Maarof, Bangsar Baru,
      59100 Kuala Lumpur

Alice Total Health & Beauty Specialist Sdn Bhd
      No. 62-1, Jalan Maarof, Bangsar Baru
      59100 Kuala Lumpur

Alice Total Wellness
       No. 46, Jalan Batu Nilam 21A,
       Bandar Bukit Tinggi 2,
       41200 Klang, Selangor D.E

1 comment

  1. Hi awak, nak tanya berapa cost utk Profhilo tu? I ada nampak ada jugak Dr Ko guna Profhilo, tapi tak pernah tanya the price? And after taking Profhilo how to maintain? Need to go every month?

    ReplyDelete

On My Instagram