Tuesday, June 7, 2016

Cadangan Hadiah Untuk Ibu Tersayang



Perempuan memang biasanya berhati lembut. Sekecil kecil benda boleh buatkan seorang perempuan jadi gembira, ataupun sedih. Betapa fragile nya hati perempuan ni kan? Kadang kadang ada moment angin monsoon datang, sharp eyebrow pencil lepastu patah pun boleh nangis kikiki sensitip sangat .

Mak kita pun seorang perempuan/wanita juga. Hati diorang ni lagi lah selembut buih dilautan dan kena kita jaga dengan penuh berwibawa. Masa kurang matang dulu , memang tak pandai sangat jaga hati emak . Sekarang dah matang sikit ekeke matang lah sangat kan, dah pandai cuba jaga hati mak dan kalau nak marah ke apa dah pandai control. Tapi kadang kadang baran tu tak boleh nak adjust , tertinggi juga la suara. Iskkk durhakanya diri ini .

Ekceli, mak mak kita ni tak minta intan permata mahupun Birkin dan Louboutin , cukup saja kita pandai cuit cuit hati mereka dengan sekecil kecil perkara. Contoh, tolong bantu ringankan kerja dia ; macam boleh ambil alih tugasan rumah yang selalu dia buat, dengan rela hati dan tanpa disuruh. For sure mak kita akan happy je dan senyum simpol , terus dia offer nak masakkan sup merah gearbox dan roti jala (feveret Iols!) . 

Boleh juga datang dan picit picit bahu masa dia tengah layan cerita drama melayu petang petang di TV3. Walaupun dia tak sakit dan tak ada pula mengeluh lenguh lenguh, tapi apa salahnya tolong pamper dia sikit sikit kan? Kalau aku kadang kadang orang ter ketuk ketuk sikit bahu dan rasa sedap , dalam hati meminta minta "jangan lah stop janganlah stop" kikikik . Kalau buat pada emak kita, pasti diorang rasa lebih happy dan lega setelah seharian berpenat, ada anak tolong urutkan. 'Anak yang baik' , doa mak dalam hati. Kan best camtu

Selain tu, boleh juga tiba tiba datang pada mak dan cakap "Mak, bak sini kaki" dan tiba tiba mula 'pedicure' kan kaki mak guna Scholl Velvet Smooth Express Pedi . Terkejut mak, terharu dia disitu . Terus lagu 'ibu .. ibu .. engkaulah ratu hatiku'  berkumandang kikiki . 




Nak guna pun senang, cuma pusingkan suis dan ON. Fokuskan pada kawasan kaki yang keras je. Masa ni lah rasa sayu, pegang dan belai kaki mak yang dah keras ni. Keras sebab terlalu work hard untuk besarkan anak anak. Sampaikan tak ada masa nak pergi spa ke apa untuk manjakan diri . Tskk *menangis dalam hati* .


Sekali sekala buat sesi bermesra mesra macam ni kan seronok , mak happy , kita pun happy . Tak susah pun nak ambil hati mak mak ni. Cukup dengan perhatian dan kasih sayang, samalah macam caranya mak besarkan kita. Dengan perhatian, dan kasih sayang .


Happy mama kite dapat Scholl Velvet Smooth Pedi Express ni


Thank you Scholl Velvet Smooth Express Pedi , sangat mudah digunakan dan masa bersama dengan Mama rasa lebih berharga! Aku dapatkan yang berwarna Pink, gigih order warna pink ekekek padahal Mama tak suka pun warna pink. Ni nak bagi diri sendiri ke bagi Mama sebenarnya?



Asia's next top model pun pakai ni weh , persis model terus bila guna ni

Color pink yang sangat menawan qalbu

Dalam masa 2 minit je, tapak kaki Mama dah jadi lebih lembut . Dengan adanya kepingan diamond kecil pada roller ni memudahkan kerja kerja menghilangkan kulit keras dan kasar. Wow, siap diamond weh! Memang sangat sangat bagus untuk mendapatkan tapak kaki yang lebih lembut dan hilangkan kulit mati yang menyebabkan kekasaran. Korang pun patut dapatkan satu .


Ma, jom selfie sekeping!

Untuk menjadikan hadiah tu extra bermakna dan Mama pun happy berganda , aku hadiahkan sekali dengan Kinohimitsu Collagen Drink

.



Kinohimitsu bukan jenama yang jarang jarang kita dengar. Rasanya daripada aku kecik lagi dah selalu nampak jenama Kinohimitsu ni. Paling aku ingat, dulu ada macam pelekat kaki yang boleh keluarkan toksin tu. Pakai waktu sebelum tidur, bila bangun pagi tengok pelekat tu hitam . fuh jakun aku tengok benda tu ekekek. takde ke pelekat sedut lemak? bangun pagi semua lemak dah melekat . kalau ada memang syok hewhew .




Kinohimitsu Collagen Drink ni memang dah dirumus khas untuk kulit matang bagi mengembalikan keremajaan kulit , gitew . Untuk mak mak kita memang sesuai lah . Dan yang penting, collagen drink ni tanpa bahan pengawet dan bahan kimia berbahaya, di proses di kilang yang berkelulusan GMP dan disahkan HALAL. Mama memang penting kan sangat bab bab halal ni, lagi lagi pula collagen sekarang taktahu sumbernya daripada apa. 





Aku dengan Mama sama sama kongsi minum collagen ni . Cakap beli untuk Mama tapi aku sibuk minum gak ekekeke . Kata nak cantik, ye tak? Rasa collagen drink ni manis manis masam, sebab ada laici, lemon & epal dalam collagen drink ni . Nak lagi sedap, letak dalam peti . Minum sejuk sejuk lagi best .  Wani pun cuba minum juga , dia kata sedap. Maksudnya , semua orang pun suka kan rasa Kinohimitsu Collagen Drink ni. Semua pun boleh jadi cantik hihi . 

Dah paksa suruh Mama minum hari hari , "Ma, minum ni tau! Cakap nak chhhhannteks" . Mama sengih je . Comel.

Tak sabar nak tengok Mama makin cantik . Sayang mama kite .







Semua orang pun sayang mak kan?




Scholl Velvet Smooth Express Pedi review, Scholl Velvet Smooth Express Pedi harga, harga Scholl Velvet Smooth Express Pedi, cara guna Scholl Velvet Smooth Express Pedi, kinohimitsu collagen drink review, kinohimitsu collagen drink rasa, kinohimitsu collagen drink  sedap, kinohimitsu collagen drink  harga, kinohimitsu collagen drink  cara minum

Tarikan terbaru di Afamosa Safari Wonderland : Alpaca dan ....

Hi .

Sebelum memasuki bulan puasa, aku dengan team #melakablogger memang busy nau . Kesana kemari pergi attend food review, event dan macam macam lagi lah . Wah , blogger berkejaya sangat kan? kehkeh .


Dalam pada busy ber-food hunting dan mencari spot power untuk berbuka puasa, aku sempat beriang ria raya bersama flora dan fauna di Afamosa Safari Wonderland . Apa ke hal nya tiba tiba seronok nak jalan jalan tengok haiwan disaat semua orang busy buat tart nenas ni kan? - soal kau kepada aku .

Lalu aku jawab ...

" Nak beramah mesra dengan kawan baru sampai sini haa. Alpaca namanya"

Lantas dalam hati kau berkata  "Alpaca? Alpaka? Ahcaner nak nyebutnya tu?"

Ekceli, aku pun taktahu nak sebut macam mana. Tapi aku rasa kalau sebut "Alpaca" dengan sebutan "cha" macam sedap lagi daripada "ka" . Get it ? get it?

Alpaca? Apa Alpaca ni?? Alpaca ni merupakan sejenis haiwan yang penempatan asalnya di Amerika Selatan. Terdapat dua jenis Alpaca , Suri Alpaca  dan juga Huacaya Alpaca. Alpaca dewasa mempunyai ketinggian antara 80-100 cm dan mempunyai berat antara 50-90 kg dan mampu hidup sehingga 20 tahun.  -   Sumber dari Mummy Julia

Comel tak saya? Comel la weh! Nak picit mulut tu!

Alpaca ni comel gila. Aku tengok dah macam unta pakai bulu kambing, setuju tak? Hebat betul ciptaan Allah kan? Semuanya cantik cantik . Macam ..... aku . (eh!) :p

Alpaca ni merupakan tarikan terbaru yang ada di Afamosa Safari Wonderland ni. Jauh dia datang ye daripada Amerika nun. Sekarang ada dokat Melaka jo jang . Eh ternogori sembilan pulak kehkeh . 


Afamosa Safari Wonderland 


Harga tiket (including Lunch)

Weekday  
Dewasa RM 56
 Kanak-kanak RM 43

Weekend
Dewasa RM 59
Kanak-kanak RM 57

Masa lawatan 
10.00 pagi - 6.00 petang

Nak harga promosi? Baca sampai habis ... 




Tepi tepi, kakak swag nak lalu :p

So bagi sesiapa yang nak tengok sendiri Alpaca ni dengan dua mata biru ber-contact lense- mu itu, datang lah ramai ramai dan lihat sendiri Alpaca ni. Alpaca ni spesis yang jinak jinak , macam kambing je. Selagi tak kacau dia, takdelah dia bertukar jadi agresif. Unless kau menggatal pergi pintal bulu dia, kerat sikit sikit nak bawa balik isi dalam bantal - ada kemungkinan kau dapat tendangan maut berskala super sonik daripada cik Alpaca ni .



Ekceli, ada bermacam lagi tarikan best dekat Safari Wonderland ni selain daripada jalan jalan tengok hewan . Antara nya ialah Elephant Show, Multi Animal Show , Colours of The Birds Show dan Wild Wild West Show. Sebelum ni kalau datang Safari Wonderland ni aku suka tengok Wild Wild West Show. Syok! Memang real pelakonnya siap ada main tembak tembak dan kapal terbang terhempas lagi, fuh! Tapi kali ni aku datang tak sempat nak tengok show tu. Maybe lain kali lah ya. *kesat air mata*




Satu lagi benda wajib korang cuba bila ke Afamosa Safari Wonderland ni ialah "Safari Adventure" . Ala-ala macam dalam cerita Madagascar, pengunjung akan menaiki truck yang dah dibina khas dan lalu di laluan haiwan bebas . Maksudnya, masa kita naik truck tu , boleh tengok haiwan dengan jarak yang tersangat lah dekat . Sebab kita masuk kedalam habitat mereka . Memang boleh mata ke mata , hati ke hati dengan cik rimau . Boleh nya lagu "Eye of the tiger" sekali ahaks!


Truck belakang tu lah kitorang naik. 

Masa ni lalu kawasan rusa , lembu , kambing , kancil 

Cantik harimau malaya ni, kulit dia memang mahal buat handbag haha kejinya niat!
Lindungi dan sayangi Harimau kita!


Seronok macam ni. Kalau tak , biasanya pergi Zoo tengok kebanyakan haiwan tidur, takpun menyorok. Tapi , dengan Safari Adventure ni memang puas hati dapat tengok haiwan dengan jarak dekat ; termasuklah haiwan mangsa dan pemangsa. Masa ni lah nak dekat dekat dengan Singa, Harimau dan Beruang Matahari. Syok weh!


Wajah eksaited tengok singa memadu asmara :p

Tarikan terbaru yang seterusnya di Afamosa Safari Wonderland ni ialah cik Hippopotomus, atau bahasa kodiang nya "Badak ayaq" hahaha suka hati je .

Seperti kita sedia maklum, badak ni spesisnya memang besar. tapi aku tak sangka pulak beratnya mencecah 1500kg untuk badak jantan dan 1300kg untuk badak betina. Pergh! kalau bergurau main geletek geletek guling guling dengan dia memang kena lenyek macam nuget jatuh dekat kantin sekolah lepastu kena pijak .



Gambar pinjam dekat Mummy Julia

Badak ayaq ni merupakan mamalia ketiga terbesar selepas gajah dan badak sumbu . Cara hidup badak air ialah secara berkelompok, biasa nya satu group ada 5-30 ekor. Taknak lebih lebih nanti semak sebab ada yang kuat tacing macam dalam group whatsapp. So , ketua badak air putuskan untuk maksimum ahli, kita ambik 30 orang ekor je. Bagus , ada sistem . Dan lagi satu nak kongsi bagi korang tahu ; badak air mempunyai jangka hayat selama 40-50 tahun. Kalau bela sekor kat  parit belakang rumah , mungkin aku yang 'pergi' dulu kot ihiks .


Tengah eksaited tengok badak air diberi makan


Sekali sekala, seronok bila jalan jalan mendekati alam semulajadi macam ni. Asyik pergi mall je, bosan juga kan ? (kecuali pergi Sephora :p) Alang alang tengh cuti sekolah ni, bawa lah anak anak dan keluarga berjalan kat Afamosa ni. Ada promosi best tau kalau menginap dan beli tiket masuk ke Safari Wonderland, Old West dan Water World. Pulak tu, sedang berlangsung Buffet Iftar dekat sini. Memang ngam dah tuu . Jalan jalan dan berbuka puasa terus di Afamosa Resort ni .

Tapi kalau korang nak kan tiket masuk sahaja, pun ada harga promosi juga bersempana bulan Jun ni .


Amacam? Best kan? Untuk sebarang pertanyaan mengenai Safari dan juga theme park yang lain boleh lah hubungi :

No telefon :
03-2781 8888 / 06-552 0888

Website :  

Facebook : 

Email : enquiries@afamosa.com

afamosa resort, afamosa melaka, harga tiket afamosa, harga tiket safari world afamosa, tiket afamosa, tiket water world, tiket theme park afamosa, harga bilik afamosa, promosi tiket afamosa, promosi safari afamosa, harga promosi afamosa, afamosa waterworld, afamosa ticket promotion, afamosa bufet ramadhan, afamosa pakej bercuti, pakej bercuti afamosa, afamosa cheap package

Bufet Ramadhan di A famosa Resort | Lebih 100 jenis juadah tersedia, wow!


Hi .

Salam Marhaban Ya Ramadhan . Harini ialah hari pertama berpuasa. So, 29 days to go . Hekleh sangat kan? siap countdown macam budak kecik pulak ? Haha . Harini aku rasa letih sangat berpuasa, sebabkan aku tengah batuk teruk. Memang gatal dan rasa berpasir je dekat lelangit aku ni. Tekak ni pulak mengada dok memanggil manggil suruh lalu kan air tembikai. Cis! Tapi aku mampu bertabah dan alhamdulillah "done 1st day puasa" (post dalam twitter) :p

Bila dah masuk bulan puasa ni, antara salah satu benda yang paling susah nak kawal ialah NAFSU . Lebih lebih lagi nafsu makan . Tengok jelah kalau ke bazaar ramdhan, semua benda nak beli kan? Nampak roti jala nak roti jala , nampak kambing golek nak kambing golek , nampak ayam percik nak ayam percik . Pantang nampak! (macam cakap dekat diri sendiri je kehkeh)

Tapi selalunya indah khabar dari rupa . Waktu beli nampak macam sedap je , tapi bila makan ... hmm OUT!! terus rasa menyesal ter-beli banyak. Dah lah tak sedap. Lepas tu, siapa yang nak habiskan? (Pandang sesama sendiri)

Selain daripada fenomena shopping di Bazaar ramadhan, turut femes masa bulan puasa ni ialah berbuka di hotel dan di restoran restoran yang sediakan bufet ramadhan. Untuk bufet ramadhan pun kena lah pandai pilih. Pastikan berbaloi dengan nilai yang dibayar. Ada bufet yang bayar mahal mahal tapi makanan tak sedap, ada juga yang pilihan makanan ciput jeee tapi bayar sampai dekat RM100 seorang! Sekali sekala bila nak berbuka dekat luar , elok lah pilih yang betul betul setimpal dengan apa yang kita bayar, betul tak?

Kalau korang berada di Melaka, ataupun bercadang nak ke Melaka sepanjang bulan puasa ni... korang boleh lah cuba berbuka puasa di Afamosa Resort. Afamosa menyediakan bufet khas untuk bulan Ramadhan ni. Jenis makanan yang ada pun BUKAN yang "alaaa dekat kenduri kahwin dah selalu makan" . Memang dijamin best dan berbaloi! Terdapat lebih daripada 100 juadah istimewa yang disajikan untuk bufet Ramadhan di Afamosa ni. 100 weh! Amacam, ada berani nak makan semua? hihih. 

Daripada appetizer, starter, main course, dessert semua serba serbi lengkap. Sampai pening taktahu nak mula dengan yang mana dulu. Menu power yang ada dekat sini ialah Kambing Golek dan Kambing Bakar! Yum yummm , dah boleh bayangkan dah rasa kambing yang 'juicy' tu lalu kat tekak (nasib baik masa tulis ni dah berbuka )

Daripada seat di kawasan luar, sampai lah ke area tempat duduk bahagian dalam .. memang penuh dengan makanan! Aku sempat rasa rasa serba sikit je. Nak cuba semua sekali tu boleh je pun, no problem ... cuma rasanya tak mampu berdiri dah nanti sebab perut penuh sangat kehkeh ..

Ayuh kita go through beberapa menu yang bufet ramadhan di Afamosa Resort sediakan :






Ini station masakan india . Macam macam adaaa

Dapnyee salmon roll :D

Wafle station. Tak sempat nak cuba yang ni sebab dah kenyang gile




  • Rojak buah-buahan dan pelbagai jenis jeruk ( Ulam-ulaman serantau , Pecal Parit Jawa dan Kerabu  Ayam Berulam Keledek etc.) - bermacam jenis sambal untuk korang yang hantu sambal pun ada jugak ( sambal tempoyak, cincaluk, sambal mangga pedas)
  • Home Made Fusion Bread Counter ( Assorted Bread Loaves & Roll , Grissoni Stick  & Lavash , Sticky Rice & Rendang Bread dan lain-lain )
  • Panggang dan Grill ( Otak-otak ,  Lamb Chop , Charcoal Grilled Chicken , Satay dan lain-lain) 
  • Incredible India ( Chicken Manja Kolambu , Meen Kolambu , Baigan Bharta & Dhall)
  • Tradisional Kampung Cuisine ( Nasi Tumis Kari , Ketam Kari Kandar, Ayam Rendang Minang Hijau dan lain-lain)
  • Dessert Station ( Chocolate Fountain dan pelbagai jenis pemanis mulut)





Juling juling mata ko tengok semua menu yang ada. Bawa bertabah lah, jangan sampai sesak napas gelojoh nak sumbat makan semua hikhik .

Kebiasaannya setiap tahun , bufet ramadhan di Afamosa Resort ni memang jadi pilihan orang ramai baik antara orang Melaka mahupun yang datang bercuti.Untuk elakkan daripada 'fully booked', amatlah di sarankan untuk korang tempah lebih awal.Lagipun, bagi yang menempah sebelum 10 Jun, dapat special price . 

Normal price : 
 RM68 (dewasa) RM48 (kanak kanak)

Promosi untuk tempahan sebelum 10 Jun 2016 :
 RM48 (dewasa) RM 38 (kanak kanak)

Banyakkk korang boleh jimat kalau tempah awal. Cepat cepat booking untuk satu family. Makan ramai ramai barulah meriah! Kemudahan surau dan tandas pun cukup lengkap dan selesa .

Tak senonoh pinggan bersepah haha. Chocolate fountain paling feveret! sepuluh kali topup

Satu lagi nak bagitahu, korang yang berjamu selera di Bufet Iftar Ramadhan di Afamosa Resort juga berpeluang untuk menang hadiah cabutan bertuah yang berjumlah keseluruhannya RM1300 . Best kan best kan? Ala ala peraduan 'melantak dan menang!' gituu . keh keh keh . Usah sia siakan peluang ni dan tempah lah sekarang .



Iftar Bufet Ramadhan Afamosa


Tarikh : 6 Jun-5 Julai 2016
Masa : 6.30 petang -10.00 malam
Lokasi : Golfer's Terrace , Club House

Harga Promosi 

( Tempahan Awal sebelum 10 Jun 2016)
RM 48 Dewasa RM 38 kanak-kanak

Harga Biasa

RM 68 Dewasa RM 48 Kanak-kanak

Tempahan Awal 

( 5 hari sebelum tarikh datang)
Golfer's Terrace  ext 88865
Isnin -Ahad ( 10 pg-6 ptg)

Tel no : 06-552 0888
Website : www.afamosa.com
Alamat : Jalan Kemus , Simpang Ampat, 78000 Alor Gajah , Melaka




bufet ramadhan afamosa, harga buffet ramadhan afamosa, buffet ramadhan melaka, bufet ramadan melaka , buffet sedap melaka, buffet iftar ramadhan , buffet ramadhan murah, buffet ramadhan sedap, buffet ramadhan afamosa harga,

On My Instagram