Wednesday, January 30, 2019

SalamWeb : Browser Patuh Shariah Pertama Dengan Fungsi Tambahan Kompas Kiblat, Waktu Solat dan Banyak Lagi

Okay mari cerita straight to the point. Aku memang takde anak lagi tapi conversation pasal macam mana nak mencorakkan anak selalu ada antara aku dengan Hilmi. Kitorang kadang kadang jadi risau tengok sekarang ni makin banyak teknologi, makin banyak pula negative influence didedahkan pada anak anak. Kan ramai parents sekarang bagi anak anak main tab & browsing. Ye la untuk diorang main interactive games online, tak pun buka YouTube untuk pasangkan video Didi And Friends. Tapi kadang kadang tu tiba tiba ada ads tak senonoh yang keluar. Takpun, search benda lain, benda lain yang keluar. Benda tu sometimes kita rasa nampak macam remeh tapi kalau diperhati, tak elok tau. Lagi lagi bercanggah dengan apa yang diajarkan dalam Islam.

So, macam mana nak tegah semua ni dari melarat?

Okaylah. Teknologi kita tak boleh stop. Takkan kita nak jadi outdated, taknak ikut perkembangan teknologi, taknak guna internet ye dak? Ketinggalan la nanti. Jadi , cara terbaik ialah untuk 'kawal' cara penggunaan internet kita. Lagi mudah kalau kita boleh kawal kan cara anak anak kita gunakan internet juga.



Let me tell you how.



Haritu aku pergi launching web browser terbaru, SalamWeb. Ingatkan browser ni macam web browser yang lain.  Tapi rupanya, SalamWeb ni tak terhad pada setakat web browser je tapi rupanya ada macam macam lagi.


On My Instagram