Tuesday, December 25, 2018

Buy And Ship Malaysia : Beli Barang Dari USA,UK,Jepun & Hong Kong Dan Hantar Ke Malaysia Serendah RM15


Shopping barang dari China dan pos ke Malaysia, itu aku dah selalu buat. Memang rasanya semua benda nak beli dari China je sebab murah. Shipping cost pun biasanya takla tinggi sangat. Tapi selalu teringin nak shopping barang dari US & UK. Tapi selalu ada dua masalah ni ;

1. Seller tak hantar barang ke Malaysia
2. Shipping cost terlalu tinggi

Kadang tu, memang ada seller yang boleh buat penghantaran ke Malaysia, tapi kalau nak jimat, kena ikut minimum spending untuk layak dapatkan FREE WORLDWIDE SHIPPING. Masalahnya, bila dapat free shipping tu pun, diorang selalunya gunakan pos jenis yang takde tracking. Susah tau bila beli barang takde tracking ni. Sebab taktahu dekat mana keberadaan barang kita tu. Entah wujud ke, hilang ke, reroute ke, kena collect kat pos office ke, posmen tak jumpa alamat ke? haaa banyak persoalan bermain di minda.  *peninggg*

Haritu dah pernah beli sekali barang dekat BeautyBay.com , dapat free shipping tapi tunggu 2 bulan tak sampai sampai. Nasib baik diorang refund. Kalau sesetengah seller, diorang tak bertanggungjawab dah once barang dah ship out. Sampai ke, tak sampai ke, kita punya pasal. Eh, sakit la hati weh kalau dah beli barang , barang tak sampai pula kan? Jarak bukannya dari Damansara ke Ampang , tapi across country. 

So haritu kan ada Black Friday sale, aku sibuk la juga belek belek apa yang best . Banyak deals dan sale dari jenama jenama dan vendor besar besar from USA & Europe lah . Geram je tengok sale dekat Walmart, Ulta, BeautyBay, Target semua tu. Tapi mostly diorang tak ship to Malaysia.

Sebenarnya, boleh je kalau nak beli barang barang yang tak support shipping ke negara kita. Ada banyak company yang offer service "parcel forwarding" . 

Parcel forwarding ni berfungsi dengan cara, kita macam tumpang gudang dia untuk terima barang yang kita order. Lepastu diorang akan tolong poskan pula ke Malaysia.


On My Instagram