Friday, January 18, 2019

Ada RM135? Jom Jalan Jalan Singapore?!

Aku pernah pergi Singapore ni ada lah dua kali. Itu pun setakat beli pakej pergi USS. Pagi pagi berkumpul, lepastu terus masuk dalam USS. Masuk bas, tidur. Bangun bangu dah dalam USS. Balik pun sama. Lepas dah penat seharian bersakan dalam USS, masuk bas tidur, tengok tengok dah keluar Johor balik wakakka . So point dia sekarang, tak sempat lah nak berjalan atau nak pusing pusing Singapore tu. Dah lama teringin nak pergi tapi selalu ada je benda yang menghalang. Antaranya

1. Kewangan
Nak tunggu duit tu melimpah limpah macam lambat je lagi kan? Maka menabung lah kalau nak travel tu. Dan yang penting kena bijak buat perbandingan harga dan sesuaikan trip tu mengikut bajet yang ada.

2. Masa
Nak dapat cuti lama lama ofcos susah. Ingat kampeni bapak sendiri ke nak cuti 2,3 minggu suka hati? wakaka. So masa weekend jela yang ada untuk nak berjalan ke apa.


Berdasarkan dua point diatas, aku dah jumpa solution macam mana nak jalan jalan Singapore pada harga pocket-friendly, di waktu yang aku free dan dengan jadual perjalanan yang smooth.

So aku pilih je untuk join Singapore Day Trip dengan Raini Travel.



S I N G A P O R E   D A Y  T R I P  B E R S A M A   R A I N I   T R A V E L



Pakej Singapore Day Trip serendah RM135

reunited dengan Lily! yay!

Hello, apeni murahnya! Harga termasuk pengangkutan pergi balik KL SENTRAL - SINGAPORE , tour guide dan juga light breakfast (masa trip kitorang haritu dibekalkan nasi lemak)  Kalau nak kira satu hari tak puas nak jalan dalam Singapore tu. Tapi sebabkan dah join day trip ni, banyak tempat yang sempat disinggah. So dapatla bergambar kenangan . And yang penting kita dibawa ke tempat tempat femes di Singapore. 

*Perjalanan bermula Jumaat malam dan tiba di KL pagi Ahad (4 pagi)

On My Instagram