Pengalaman Bermain ATV di Pulau Pangkor

Monday, August 17, 2020

Finally, dah masuk hari ketiga dan terakhir di Pulau Pangkor.

Jadi aktiviti kami seawal pukul 8.30 pagi, terus ke ATV Adventure Pangkor yang terletak bersebelahan Anjungan Resort. (Search map : Anjungan Resort) Aku excited sangat nak cuba main ATV ni sebab selalu nya tengok orang main macam best je. Lagipun, bila ke pulau pulau, mesti kita banyak fokus pada aktiviti air kan? Padahal aktiviti darat pun banyak yang menarik. Antaranya macam ATV ni lah. *aku dah pin kan location pada Google maps. Lokasi nya mungkin tak berapa tepat tapi sebelah Anjungan Resort je*


Awalnya aku ingatkan trek untuk ATV ni setakat dekat persisiran pantai, ala ala along the beach je gitu. Tapi rupanya, kita masuk hutan ye gais. Baru lah extreme! Trek yang kitorang lalui ni ialah level 3 yang mana katanya, ini level yang paling extreme. fuhh! Patutlaa lain macam mencabar setiap halangan yang kitorang nak lepaskan tu.

Muka muka excited!

Untuk korang yang sukakan cabaran dan nak kan kelainan, jangan lepaskan peluang mencuba aktiviti ATV ni ye. Keluar je dari hutan, terus kita lalu jalan tepi pantai pulak. Katanya kira kira 8km off road kalau tak silap. Turun je dari ATV, semua jalan mengengkang hahahaha tapi seronok! Tak kan serik dan kalau ada peluang akan datang, aku nak main lagi!


Ada beberapa check point kami berhenti untuk bergambar ;


=============================

1. Checkpoint tasik paya

=============================



=============================

2. Checkpoint lapangan terbang (tulisan Pulau Pangkor)

=============================





=============================

3. Checkpoint Beting Teluk Dalam

=============================





Tip :  Pastikan korang pakai seluar yang selesa. Tak terlalu ketat dan memudahkan untuk membonceng. Pastikan juga pakai kasut yang sesuai. Jangan jadi macam aku, gi gatai pakai kasut putih. Sudahnya habis berlecak kotor kasut. Daripada putih jadi comot dah haha. Lesson learned ye!


========================================

Infos :

∎ ATV Manual One Rider - RM80
∎ ATV Auto One Rider - RM100
∎ ATV Auto 2 Persons - RM150/RM180 

Tel: 011-1146 9539
WhatsApp: 011-2746 0251

========================================

Selesai aktiviti ATV, kitorang terus cepat cepat bersiap untuk check out. Dan seterusnya kita singgah singgah shopping di duty free shop dulu sebelum balik.


Antara pusat duty free yang ada dekat Pulau Pangkor ni ialah Laris Duty Free shop. (Berhampiran Jeti Pangkor) Dekat sini boleh la korang jumpa coklat coklat favourite korang. Ferrero Rocher, Kinder Bueno, Loacker, Toblerone, Ritter Sport, ha semua ada. Harga pun murah murah tau. Memang memborong la ceritanya.


Ada juga perfume, dan perkakas dapur brand Tefal, Corningware, Pyrex dan Corelle. Murah murah juga tu tapi fikir malas nak angkut berat berat so dibatalkan niat itu hahaha.



So tak ada idea nak bercuti ke mana dalam Malaysia? Jom la Pulau Pangkor. Meh aku senaraikan sebab sebab untuk korang ke sini :


  • Lokasi dari Jeti Marina/Lumut ke Pulau Pangkor tak jauh sangat. Jadi less hassle, dan siapa yang mabuk laut tak perlu risau. Harga tiket feri pun lebih murah
  • Disebabkan lokasi dengan bandar tak jauh sangat, jadi harga barangan di Pangkor tak mahal. Makan pun masih murah, kalau nak dibandingkan di pulau pulau lain
  • Banyak aktiviti menarik boleh dilakukan disini.
  • Berita baik untuk yang tinggal di KL, nak ke sini cuma 3 - 4 jam perjalanan sahaja.

Jom plan cuti cuti korang sekarang. Selamat bercuti dan jangan lupa, #travelsafe! okay?


Lagi entri berkaitan Pulau Pangkor :
- Aktiviti Feeding Hornbills &Penginapan di Pangkor Village Beach Resort [BACA]
- Aktiviti snorkelling dan tempat menarik untuk dilawati sekitar Pulau Pangkor [BACA]


2 comments

  1. rindunyaaa pangkorrrr tempat dating zaman bercinta ehhhh hahahah

    ReplyDelete
  2. apa beza atv auto dengan manual, ada gear keee

    ReplyDelete

On My Instagram