Cannis Apps | Aplikasi 7 Dalam 1 Serba Lengkap

Tuesday, August 21, 2018
Makin canggih sekarang ni, semua benda boleh buat guna phone je. To do so, semua apps developer kenalah perah otak fikirkan apps apa yang best, and senang nak guna . Tapi bila dah wujud macam macam apps ni, rasa semak pulak banyak banyak dalam phone kan? Sebab setiap satu apps tu, untuk satu fungsi je.

Bagi mengurangkan rasa serabut kita kita semua dengan lambakan apps dalam phone (sampai habis memory) , maka terciptalah aplikasi Cannis! Di buat gabungan daripada kerjasama lebih 100 orang software engineer untuk menhasilkan 1 apps yang boleh digunakan untuk pelabagai fungsi . Termasuklah ;

- social media
- live broadcast
- e commerce
- online games
-  e wallet

7_in_1_cannis_application


CANNIS merupakan rakan kongsi Google . Ibu pejabat CANNIS terletak di Kuala Lumpur, Malaysia dan mempunyai beberapa lagi cawangan di Taipei, Guangzhou, Hong Kong, Pulau Pinang dan pasukan teknikal mereka berada di Hangzhou. 





Hari sabtu lepas, aku sempat lah menyibuk menyibuk sekejap dekat majlis pelancaran Cannis ni. Memang betul betul besar besaran pelancaran Cannis di buat tau. Sebab melibatkan kerjasama daripada negara lain termasuklah Indonesia, Singapura, Korea, China, Russia, India, Kemboja dan banyak lagi. 




Rasa bangga tau sebab Cannis ni founded by Malaysian. Cannis juga memperkenalkan sistem pembayaran CANNIS PAY dan ianya boleh digunakan di 140 buah negara di seluruh dunia terutamanya di Asia Tenggara. So lepasni boleh topup e-wallet dalam apps Cannis, dan boleh shopping di mana mana je. 




Kalau dekat China ada AliPay yang dah digunakan dimerata rata termasuk dekat Malaysia, nampaknya tak lama lagi kita akan gunakan Cannis Pay pulak la secara aktif kan. Yang bestnya bila bayar menggunakan app Cannis ni, boleh dapat diskaun !

Kalau nak tahu diskaun macam mana? apa yang diskaun?Apa lagi yang best pasal app Cannis ni, ofcos lah kena download sendiri. Aku sendiri pun tak habis godek lagi apps ni. Tapi so far so good, best and banyak nak kena explore. AND BAHAYA JUGAK! sebab me-lagha-kan hahaha . dengan game nya, dengan online shopping nya, dengan tiktoknya . ish! bahayaa

download now di Google Play Store ye kawan kawan. Untuk pengguna iphone, buat masa ni belum ada lagi. sorry hampakan korang. tunggu jap yee , taklama nanti , boleh download di apple apps store pulak .


Website: www.cannis.app
FB: Cannis.App
IG: @cannisapp

Post a Comment

On My Instagram