Mudahnya Memasak Dengan 'Ready To Cook' Kit dari WHISK : Little Effort, Big Taste

Tuesday, March 13, 2018


In today's post, aku nak share tips and tricks macam mana nak sediakan dinner sedap dan exclusive, tapi takpayah susah susah berpeluh masham duduk lama lama dekat dapur untuk sediakan bahan hewhew .

Whisk Meal Cooking Kit


Haritu I came accross Instagram account Whisk dan tertarik dengan gambar gambar makanan yang dijual . Mula mula ingatkan diorang ni jual meals yang dah siap masak & ready for delivery tapi rupanya iols silap diknon . Dia punya plot twist tu memang new level lah haha . Whisk ni menyediakan 'cooking kit' . Dalam kit tu ada bahan bahan untuk memasak . Bukan nya ada bawang, halia ke apa . Tapi contohnya nak masak ayam bbq kan, ha ayam tu dah siap di marinate & vacuum sealed dah . Tinggal nak keluarkan daripada plastik, dan terus transfer masak atas stove .

home-image
Semua bahan dibungkus kemas. Siap ada ice pack sekali tau nak kekalkan suhu dingin dan segar



So I tried one of their menu . "Salmon Pesto Pasta with assorted nuts" nama dia . Yang ni sejenis pasta berwarna kehijauan . Unique sikit kali ni . Sebenarnya ada berlambak menu lain untuk dipilih tapi tekak ni nak kan Salmon . Boleh je korang pergi website www.whiskmeal.com dan tengok menu menu yang ada . Rambang mata rambang tekak tengok sebab keliru nak pilih yang mana .

Antara menu yang ada. bestnyaa!


Sangat Mudah Masak dengan Whisk Cooking Kit

In my cooking kit, dah disediakan marinated salmon, pasta, pesto sauce dan nuts for garnishing . Cara nak masak dan sediakan pulak MasyaAllah gila senang! Sampaikan ada masa nak scroll online shopping dan siap terbeli lagi masa tengah masak ni ekekeke .

Mula mula rebus dulu pasta tu . Sementara tu dah boleh get ready untuk pan fried/grill salmon pulak . Bila pasta dah siap rebus, toskan dan gaul pulak dengan pesto sauce . Dah habis gaul, boleh dah serve dengan salmon tadi tu & as finishing tabur tabur assorted nuts dekat atas makanan . siap!

Okay, tengok dulu video ni . Betapa senangnya masak dengan Whisk!




Melampau lampau senang nak masak ni. Hasil nya nampak macam chef made je (ececeeh) padahal mengelat haha . Rasanya pun sedap . Masa masak pasta tu boleh adjust rasa dia by adding salt & pepper . Aku siap campak few italian herbs ecehh baru lah terasa Itali tu wakakaka .


Whisk meal ni dihantar menggunakan khidmat delivery rider . Dia bukan pos pakai poslaju ke skynet ke apa ya . Demi menjaga kualiti makanan, Whisk meal kit ni di sediakan segar dan dihantar terus pada kita. Jadi buat masa ni diorang cuma cover delivery di sekitar Shah Alam dan Lembah Klang je (kalau tak silap) . So iols minta maaf awal awal kalau ada orang Kelantan ke, orang Sabah ke ternampak post ni dan tetiba termengidam nak whisk meal ni tapi takdapat nak deliver pada korang . InsyaAllah kita doa jela Whisk ni makin maju jaya dan akan available di setiap negeri satu masa nanti . Tak gitu?




Harga Macam Mana?

Dari segi pricing pulak for me, affordable dan berbaloi . Tengokkan pada kualiti bahan dan salmon yang aku dapat tu pun sejenis salmon berkualiti, besar dan tebal pulak isinya - so memang price wise. Yang ni harganya tak sampai RM20 (tak ingat harga & dalam website pun dah tak available) . Banyak lagi menu yang ada serendah dari RM12.90 . Boleh pilih mana sesuai dengan tekak dan budget korang okeh okeh? And lagi satu, pilihan menu berbeza tiap minggu tau . Jadinya kena rajin rajinlah tengok dalam website Whisk untuk menu terbaru .

Jom Sertai Contest #WhiskLoveMoment

Dan bersempena bulan February bulan cinta (ewah) haritu, Whisk ada anjurkan contest tau . Whisk Love Contest . Cuma ambil gambar tak kisahlah posing sambil masak ke, flatlay makanan yang dah siap ke pun boleh . Tapi yang penting gambar berkait dengan Whisk la. Jangan antar gambar flatlay ayam KFC plak . Itu tak valid ye haha .

Post kan ke Instagram dan tag @whisktalks, lepastu masukkan hashtag #whisklovemoment untuk senang diorang sort out peserta contest .

Pemenang akan dapat couple set meal bernilai RM150! Ha RM150 tu dah boleh cover makan untuk seminggu tu kan kan? So why not try? :)

Contest berakhir pada 16 Mac 2018. Alamak! Tak lama dah ni . Minggu ni lah habis kan? So cepat order Whisk Meal Kit sekarang . Esok boleh dah ambil gambar dan post di Instagram. Make sure post tu public tau dan letakkan hashtag dan tag yang berkaitan . Good luck gais!

For more info, boleh dapatkan dari official website & Instagram account whisk :

Related search : ready to cook meal, delivery lunchbox shah alam, cooking kit bahan segar, food delivery selangor, food delivery shah alam, makanan diet delivery, frozen food delivery, frozen diet food delivery

1 comment

On My Instagram