Manfaat Berbekam Dan Cadangan Pusat Bekam Terbaik di Selangor

Friday, March 10, 2017
Hello Assalamualaikum ,

Ramai kalau bercakap pasal bekam je mesti rasa ngeri , takut sakit & takut berbekas bekas. Tapi sebenarnya, kalau ikut gaya dan teknik yang betul, rasa sakit tu boleh dikurangkan dan kesan bekas pun boleh jadi less visible .

Last aku berbekam ada kot 3-4 tahun lepas. Buat terus satu badan, termasuklah dekat kepala . Teknologi sekarang ni takde dah kau nak kena cukur kepala ke apa dah . Memang boleh terus bekam di kepala tanpa perlu bercukur . Kalau lah kena cukur ,  tobat aku pun taknak hahaha . Tak memasal botak pulak aku .

Kalau nak berbekam , mintakkkk sangat sangat korang carilah pusat bekam yang profesional , dan bertauliah sikit . Aku macam tak yakin je kalau orang duk buat bekam dekat uptown tu . Sebab tengok alat alat untuk berbekam tu macam tak di 'sanitize' kan je . Bekam ni melibatkan darah kotor . Kalau lah cup bekam tu tak dibersihkan dengan elok , tak memasal je darah kotor orang lain terkena pulak dengan kau . eeeeee nak ke??

Tambah pulak sekarang ni muka aku tengah breakout teruk , dengan berbekam boleh keluarkan darah kotor dalam badan ni, manalah tahu boleh flawless pulak kan. So, aku rasa macam inilah saat saat terbaik untuk aku berbekam . Lepas godek punya godek , google punya google, aku jumpa satu pusat bekam yang diiktiraf dan bagus.

Dr. Hijama Bekam Profesional


bekam dr hijama

Dr. Hijama ni kira macam satu klinik bekam yang menawarkan pelbagai jenis rawatan dan bekam yang bersesuaian dengan masalah yang korang hadapi . Tak silap aku, rawatan yang Dr. Hijama sediakan boleh dibahagikan kepada 3;


1. Bekam Klinikal


Bekam klinikal ni dimulakan dengan terapi infra-red untuk merangsang peredaran darah dan juga untuk membantu atasi masalah sakit otot . 

Lepas je buat terapi infra red, perawat akan melakukan bekam luncur pula sebagai urutan untuk melancarkan, dan diikuti dengan bekam angin untuk memberikan efek kebas sebelum proses bekam dimulakan .

Worry not, sebab semua proses bekum ni dijalankan dengan kaedah yang sangat teliti, bersih dan selamat bagi mengelakkan sebarang risiko penyakit berjangkit . Dan , tak sakitlahh . Rasa cam kena cucuk cucuk sikit jee heheehee. 

2. Bekam Kosmetik

bekam kosmetik dr hijama

This one's for meeeehh! Bekam kosmetik ni sesuai sangat untuk sesiapa yang mempunyai masalah jerawat,  dan juga boleh bantu kurangkan masalah jeragat , pigmentasi dan kulit kusam . Another bonus point, bekam kosmetik ni juga helokkk untuk merangsang keanjalan kulit secara semula jadi, dan membantu menjadikan kulit lebih segar dan berseri . 



Untuk satu sesi bekam kosmetik , cuma RM99 jee . Pakej termasuk dengan urutan wajah, bekam kosmetik dan juga terapi aloe vera . Alah rasanya bekam ni takdelah sakit sangat kot , aku rasa cam pergi facial dia picit picit jerawat tu lagi Ya Aulohhh seksa namatey hahaha .


3. Rawatan Resdung


Another point to highlight dan menjadi salah satu tarikan pelanggan ke Dr. Hijama ialah untuk mendapatkan rawatan resdung . 

Rawatan resdung BioHerbs di Dr. Hijama ni menggunakan teknik pengeluaran 'stagnant mucus' yang mana menjadi punca resdung dengan menggunakan special herbs for the treatment .


Rawatan resdung ni memang helok lah untuk korang yang selalu sangat alami simptom masalah resdung termasuklah ;

  • kerap bersin
  • hidung selalu berair
  • hidung tersumbat
  • gatal di kawasan muka dan telinga
  • kerap sakit kepala
  • mengalami masalah jerawat


Rawatan resdung Bioherbs ni sesuai untuk semua lapisan umur termasuklah kanak kanak seawal umur 7 tahun . So kalau korang ada alami simptom simptom macam atas ni, cepatlahh dapatkan rawatan resdung sebelum masalah korang tu berlanjutan .

KENAPA KALAU BERBEKAM KENA KE DR. HIJAMA?


Sukacitanya juga iols nak cerita dekat korang , beberapa sebab dan specialnya dapatkan khidmat rawatan dekat Dr. Hijama ni ialah ;

KONSULTANSI 


Di Dr. Hijama, korang akan diberikan brief explaination dulu , borak borak dulu dan ceritakan tentang rawatan yang akan dijalankan . Masa tu boleh lah tanya tanya, survey survey dulu rawatan mana yang sangat bertepatan dengan masalah yang korang hadapi .

PEMERIKSAAN KESIHATAN


Perawat jugak akan menjalankan sesi pemeriksaan kesihatan asas keatas korang terlebih dahulu  sebelum sesi rawatan bermula . Bagus kan?

MEMENTINGKAN KEBERSIHAN & STERILITI ALATAN


Ha ni macam aku duk sebut tadi tulah . Penting sangat ya untuk memilih pusat bekam yang ambil serius bab kebersihan alatan bekam . Di Dr. Hijama, diorang memang sangat titik beratkan benda ni. PENTING ye! Kalau taknak kena penyakit berjangkit yang bahaya macam HIV dengan hepatitis tu , so nak senang, kalau nak berbekam - terus ke Dr. Hijama

MENYEDIAKAN PERAWAT LELAKI & WANITA


Haaaa, macam ni lah bagus. Untuk keselesaan semua orang, elok lah kalau pesakitnya wanita, rawatan bekam nya dibuat oleh perawat wanita. Barulah selesa, lagipun aurat terjaga, berkat dan rahmat Allah pun kita dapat . Lagipun bekam ni kan sunah Rasulullah, so biarlah lebih terpelihara macam ni kan? *eh tazkirah pulak haha

TEMPAT RAWATAN


Tempat rawatan juga turut diasingkan antara lelaki dan wanita. Yay good job Dr. Hijama! Plus, ruang menunggu yang selesa serta bilik solat turut disediakan .

HARGA YANG BERPATUTAN


Harga bagi setiap pakej dan rawatan di Dr. Hijama ni bagi aku sendiri, memang sangatlah berpatutan . Sesuai dengan perkhidmatan dan kaedah rawatan yang digunakan . Dan bersempena diorang punya ulangtahun yang ke - 2, ada diskaun lagiiii! Dapatkan rawatan bekam korang cepat sebelum 15 Mac 2017 untuk nikmati diskaun 20% + dapat pulak keahlian secara percuma :O


Cerita punya cerita, lupa nak bagitahu lokasi Dr. Hijama ni. Dr. Hijama Bekam Profesional ni terletak di Seri Kembangan dan Meru , bawah ni alamatnya ya 


Cawangan Seri Kembangan
 A-9-1, Blok A, Jln. PP 25, Putra Walk, 
Taman Pinggiran Putra, 
43300 Seri Kembangan, Selangor.
Landmark: Atas MyMydin, berhadapan Jusco Equine & berhampiran Pasar Borong Selangor

Cawangan Meru: 
NO 21A, Jalan Meranti Sutera, 
1/KU 10, Pekan Meru, Klang.
Landmark: Atas PENKO, berhadapan NSK Meru

Waktu Operasi Dr. Hajima :
Setiap hari kecuali Selasa (10 pagi – 10 malam) [Rawatan dengan temujanji]

For more info boleh tengok , baca dan hadamkan di 


Laman Web Rasmi : www.drhijama.com
Instagram : drhijama_

No. Telefon: 013-6245430











Related search : Dr. Hijama bekam, Dr Hijama facebook, Dr Hijama bekam, Pusat bekam profesional, pusat bekam bersih, tempat bekam bagus, sunah bekam, sebab perlu bekam, kesan bekam, bekam tanpa cukur, bekam berkualiti, bekam bersih, pusat bekam bagis, pusat bekam profesional

1 comment

On My Instagram