Baru tahu banyak rupanya manfaat ber-detox! Mudah pulak tu ber-detox dengan cara ni ...

Sunday, May 31, 2020


Selalunya bila cakap pasal cubaan kurus kan badan, tapi lepastu usaha tu gagal; orang asyik kaitkan dengan "Ha ko mesti tak detox dulu ni"

Amende detoks ni sebenarnya? Kenapa penting kena detox dulu baru senang nak turunkan berat badan? 

Detox atau detoksifikasi adalah merupakan suatu proses pembersihan dari segala macam kotoran dan racun-racun yang secara tidak sengaja atau tanpa kita sedar telah masuk di dalam badan kita dalam jangka masa yang lama.
Detox merupakan proses penyingkiran bahan toksik atau buangan dari tubuh badan manusia. Badan manusia mempunyai sistem detox sendiri iaitu hati, usus dan ginjal. Apabila kita berpuasa, badan akan melakukan proses detox semulajadi. Detox dilakukan untuk memastikan sistem penghadaman usus bekerja dengan sepatutnya dan memastikan kulit bersih serta segar. Selain itu ia juga turut memastikan sistem buah pinggang kita berjalan dengan lancar - Sumber 


Dengan ber-detox, metabolism kita pun dapat ditingkatkan. So kalau metabolism tinggi apa jadi anak anak? Yess senang kurusss hehe.

Sebenarnya detox ni takdela semata untuk kurus je. Proses penyingkiran toksin ni penting untuk semua orang. Tak kisahlah badan kurus ke, tak kurus ke, tua atau muda. Penting ya sebab kita taknak la badan kita simpan excess toxin banyak banyak. Sebab boleh lead to more problems pulak. Antaranya rasa sentiasa lesu, masalah sendi, masalah sembelit dan kembung perut, sinus, dan banyak lagi. Jadi kena la rajin rajinkan diri buat detox okay?

Nak detox ni ada banyak cara. Boleh melalui juicing, ha blend segala mak nenek sayuran dan buah buahan macam seleri, timun, epal, lemon, brokoli, bayam... ha bunyi pun wuuu macam mana nak telan tu haha. Kalau korang memang jenis pencinta sayur tu takde hal la. Kalau macam aku, fuhhh mau terjeluak balik kalau minum.

Nak detox ni ada je cara mudah. Yang biasa orang buat, tu haa air detox atau orang panggil infused water. Guna air kosong, tambah potongan lemon, daun pudina, timun, epal semua banyak banyak. Kalau yang ni, rasa dia sedap juga. Tapi kena rajin minum la.  Kalau sejenis susah minum air macam aku, jenuh juga la nak habiskan satu botol tu.

Tapi ni, ada cara yang terpaling mudah dan pantas kalau korang nak detox. Takde bancuh bancuh, takde nak kena pergi pasar beli sayur , buah semua tu. Takde nak berpayah payah nak blend bahan.

Macam mana caranya?

Ambil je Leedee-Tox!




Haa terpaling pantas dan yang penting sedap! Tak de la hazab nak ngabiskan air detox tu kan. Leedee-tox ni sedap. Rasa masam manis peach campur mangga. Dalam bentuk jelly pulak tu. Aku suka letak dalam peti ais. Makan masa sejuk sejuk. Wuhuuu nikmat wak!

Bahan2 Leedee-Tox Peach Jelly:

🍑Peach Juice
🍑Acai Berry
🍑Green Tea
🍑African Mango
🍑Raspberry
🍑Stevia (no white sugar)




Fungsi Leedee-tox ni adalah seperti berikut ; 

1. Melawaskan 
2. Membantu masalah sembelit
3. Mengurangkan toksin dalam badan
4. Menbantu mengurangkan berat badan
5. Mencantikkan kulit
6. Mencergas badan yg lesu
7. Mengandungi Vitamin C 

So kisahnya, bila detox, bukan setakat kita punya penghadaman lancar dan usus bersih je, tapi dapat juga cantikkan kulit wehoo. 2-in-1 kan? Jadi jangan la bermalasan nak detox lagi. Okie?


Cara pengambilan Leedee-tox

Cara pengambilan Leedee-tox ni senang je. Recommended untuk ambik 1 sachet sebelum tidur. Tapi kalau ko rasa usus tu berkerak, rasa sembelit dan sebu semacam je, ada baiknya ambik 1 sachet sebelum tidur, and satu lagi lepas breakfast.

baru perasan dah habis, tinggal 1 je hahaha

So kisahnya, masa aku buat entry ni, aku dah habiskan dah sekotak. So boleh la aku buat full review dah kan. Mari mari aku cerita;

Okay, dari segi rasa, macam aku cakap la - rasa masam manis, tak rasa artificial (unlike certain supplement yang kita boleh rasa artificial flavour dan warnanya yang menakutkan haha).  Bagi aku, memang aku suka la konsep jelly macam ni. Sebab senang. Sekali ngap je. Tak payah nak bancuh, shake segala. Senang! Dan yang bagusnya, Leedee-tox ni, bekerja dengan tenang tenang je. Dia tak menimbulkan sebarang drama kau berkampung dalam tandas lama lama ke apa. Tak ada buat perut memulas atau buatkan kita kerap ke tandas. Sepanjang proses semua chill je. Memang bangun pagi tu lawas je. Lepas dah membuang automatik ye boleh rasa badan lagi ringan. Serious i tell yuu!





Cumanya dalam 1 box ni ada 10 sachet je. Bagi aku lagi best kalau ada 15 ke hewhew so boleh la beli untuk stok setengah bulan kan. Tapi takpela, asalkan memudahkan hidup aku, aku okay je haha. Ni dah habis sekotak, boleh dah la nak continue dengan next box.

Ada tak antara korang yang dah cuba? Tapi aku syak korang belum cuba, sebab tu korang baca post aku ni kan haha. Sebab nak tahu korang patut cuba ke tak. kan kan kan?




Haa cuba la korang. No harm trying. Aku recommend. Nanti dah cuba, bagitahu feedback korang ok?

Leedee tox Price : RM65
Untuk maklumat lanjut sila hubungi :
No tel : +60 17 679 7270 atau dapatkan dengan agent2 yg sah sahaja 
Sila layari : www.naomibeau.com.my/
Instagram : @leedee.hq
Facebook : leedee online hq

Post a Comment

On My Instagram