Meraki Artelier | Gabungan 3 citarasa fesyen berbeza lahirkan koleksi memukau

Friday, March 17, 2017

meraki atelier sunway nexis



Kenapa rasa macam masa berjalan eh eh eh lajunya sekarang ni?

Belum apa apa, dah nak puasa dan raya pulak dah . Rasa macam baru je lagi raya, dah nak raya lagi dah .

Fun thing about preparing for Hari Raya ofcourse lah "Raya Shopping" kan?


Untuk tahun ni, insyaAllah aku akan mula beraya berdua hewhew dengan shuben (husband) . Ya ya untuk uols yang ketinggalan cerita hot sensasi pasal ai, i'm getting married this April . So, yass! Raya tahun ni dengan encik somi wakakkaa (gelak gatal)

Bercakap pasal beraya dengan encik somi dan bertukar status kepada seorang Puan, gaya berpakaian mestilah diubah . Biar bersesuaian dengan seorang yang sudah berkahwin dan tampak matang . 

Oleh yang demikian, aku memilih untuk kelihatan feminin dan elegan untuk fesyen raya kali ni . Dan pilihan pakaian raya RTW (ready to wear) dan custom to fit , haruslah daripada Meraki Artelier .

Walaupun nama Meraki ni baru sangat lagi memasuki dunia fashion, tapi dah mula dapat mencuri hati ramai peminat fashion, termasuklah aku!

meraki atelier sunway nexis

Masa fashion show Meraki haritu, banyak dah design daripada Meraki ni bikin leleh . Gabungan fabrik dan perincian manik yang digunakan semuanya bersesuaian, cantik dan dapat melahirkan karakter menarik untuk pemakai .

meraki atelier sunway nexis

Untuk koleksi raya RTW Meraki , diorang memilih untuk menggunakan elemen "Bold & Classy" termasuklah menggunakan perincian manik dan bungaan 3D dengan padanan warna yang mengikut trend semasa . Pulak tu, design Meraki ni akan ketengahkan style "cape" juga .

meraki atelier sunway nexis

Meraki ialah merupakan terjemahan daripada bahasa Greek yang membawa maksud "membuat sesuatu dengan sepenuh hati" yang mana, dalam hal ini , 3 beradik pemilik Meraki meletakkan fashion sebagai sesuatu yang diorang sukai dan ingin lakukakn sepenuh hati . Gitew . Deep kan maksud Meraki ni?

A post shared by Meraki Atelier (@merakiatelier.my) on

Butik Meraki kini telah pun dilancarkan dan availble for you guys to walked in , boleh tengok tengok, belek belek dan cuba cuba berlokasi di Sunway Nexis . Sumpah design baju baju Meraki ni semuanya lawa namatey dan buat korang mengigau ngigau .

meraki atelier sunway nexis

Disebabkan nanti baju nikah dan baju sanding aku boleh di transform menjadi baju raya, aku cuma ada 1 lagi quota terakhir untuk beli baju raya . Hm hm hm  nak beli sehelai lah daripada koleksi raya Meraki Artelier ni .


Untuk range harga koleksi mereka bermula daripada RM199 sehinggalah ke ribuan ringgit (bergantung pada design dan pemilihan material) . Bagi aku, harga ni berbaloi sebab aku sendiri dah pegang, dan teliti kualiti produk Meraki Artelier ni. Memang sangat kemas dan berkualiti . Jadinya, sangat sangatlah berbaloi .

Jomlah kita cuci mata tengok koleksi Meraki ni dekat instagram dia pulak . Kalau tak puas hati, terus ke butik ye. Dekat mana? Dekat Sunway nexisssss. okay?



Alamat butik : D-1-8, Sunway Nexis
No. Fon : 019 209 2833
Instagram : Meraki Atelier



Related search :  Meraki atelier, meraki malaysia, meraki malaysia, koleksi meraki, meraki collection, meraki price

Post a Comment

On My Instagram