Movie Review : NERVE

Monday, August 22, 2016

Dikesempatan aku tengah free free sambil menunggu nak start intern, aku bebetul habiskan masa dengan jalan jalan cari makan , perabih kan duit dan cari penat hahaha . Sebab bila dah mula intern, aku memang dah takde masa nak bersuka ria .

Intern dah nak mula minggu depan, aku pulak kena kerja 6 hari seminggu . sobs! cuti cuma hari Ahad je. Dah tu pulak , hari sabtu pun kena kerja full day wuwuwuwuw . Takpela, sis tabah . Insyaallah niatkan kerja kerana Allah Taala , semoga semuanya dipermudahkan . Ameen


Back to our story , dalam kelapangan masa tu .. sempat lah juga aku pergi tengok wayang . Dan yang terbaru , aku tengok cerita NERVE . Mula mula tu tak berapa nak faham sangat sinopsis dia macam mana . Ingatkan cerita pasal bunuh bunuh ke apa . Aku pun tak rajin nak google synopsis dan tengok trailer masa tu haha . So , beli tiket dan terus masuk tengok . Tanpa memahami cerita pasal apa sebenarnya .






Review

Surprisingly , cerita ni best . Ada pulak Emma Robert dalam tu , sekali dengan mamat ensem dalam cerita Now You See Me tu (Dave Franco) . Memang terhibur pancaindera aku tengok cerita yang ada mamat hensem macam tu haha .

Cerita ni takde unsur ngeri pun . Meaning takde pembunuhan secara kejam , hatta gambar darah sekalipun . Cuma memang neves neves sikit tengok cerita ni sebab macam takboleh nak agak apa yang akan jadi seterusnya . Plot dia pun pandai twist twist , jadinya takdelah bosan dan tipikal . Pendek kata , cerita ni best . Dan buatkan aku terfikir fikir , memang privasi dan details kita dalam phone semua ada potensi untuk dikawal sampai macam tu sekali . Wuuu scary!

Pengajaran

Dalam dunia serba canggih ni , dah jadi bukan kita yang kawal teknologi . tapi sebaliknya teknologi yang mengawal kita . Tak mustahil pun satu hari nanti memang kita dikawal oleh orang orang yang tak bertanggungjawab dengan menyalahgunakan teknologi. Makanya, gunakanlah teknologi tu dengan berhemah dan berhati hati. Benda sulit sulit ke, jagalah dengan baik & keep it confidential . Phone tu pun, kalau boleh takpayah lah nak download semua jenis mak nenek apps yang kita tak pasti okay ke tak. Boleh jadi juga apps tu berpotensi untuk hack sistem dalam phone dan sedut semua maklumat kita termasuklah banking dan personal details. Tak ke bahaya camtu?

So kalau korang tanya aku, best ke tak cerita NERVE ni? Aku cakap BEST!

Faghah bagi 4 bintang wiwiwiwwi . Kalau nak rate style imdb, sis bagi 7.8/10 gittew . Pergilah tengok k?

nerve sinopsis, sinopsis cerita nerve, filem nerve, film nerve, emma robert nerve, ian dalam cerita nerve, nerve casts list, senarai pelakon nerve, nerve best, best ke cerita nerve, review movie nerve, nerve movie review

10 comments

  1. baca review macam best. hehe. PG lamanya tak tengok wayang :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. best cerita ni. tak nyesal tengok. esok rabu tiket murah, gi la tgk hehe

      Delete
  2. Alamak cakap pasal teknologi and apps ni serious takut rasa nak delete je semua apps :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena hati hati dah sekarang sbb org skrg dah bijak2. pandai nak hack2 semua ni . huuu seram!

      Delete
  3. Reen pernah tengok trailer cte ni.. nampak best. tak tahu pula dh klua.. Hihihi boleh la tgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi faa memang best cerita ni. jalan cerita dia best , senang faham & interesting :D pi tengokkk

      Delete
  4. baguih ni kasi hero2 tgk.. baik buruk teknologi la ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha kena bg tgk ni. best cite ni. ada lg kt wayang kalau xsilap

      Delete

On My Instagram