Cadangan Hadiah Untuk Ibu Tersayang

Tuesday, June 7, 2016


Perempuan memang biasanya berhati lembut. Sekecil kecil benda boleh buatkan seorang perempuan jadi gembira, ataupun sedih. Betapa fragile nya hati perempuan ni kan? Kadang kadang ada moment angin monsoon datang, sharp eyebrow pencil lepastu patah pun boleh nangis kikiki sensitip sangat .

Mak kita pun seorang perempuan/wanita juga. Hati diorang ni lagi lah selembut buih dilautan dan kena kita jaga dengan penuh berwibawa. Masa kurang matang dulu , memang tak pandai sangat jaga hati emak . Sekarang dah matang sikit ekeke matang lah sangat kan, dah pandai cuba jaga hati mak dan kalau nak marah ke apa dah pandai control. Tapi kadang kadang baran tu tak boleh nak adjust , tertinggi juga la suara. Iskkk durhakanya diri ini .

Ekceli, mak mak kita ni tak minta intan permata mahupun Birkin dan Louboutin , cukup saja kita pandai cuit cuit hati mereka dengan sekecil kecil perkara. Contoh, tolong bantu ringankan kerja dia ; macam boleh ambil alih tugasan rumah yang selalu dia buat, dengan rela hati dan tanpa disuruh. For sure mak kita akan happy je dan senyum simpol , terus dia offer nak masakkan sup merah gearbox dan roti jala (feveret Iols!) . 

Boleh juga datang dan picit picit bahu masa dia tengah layan cerita drama melayu petang petang di TV3. Walaupun dia tak sakit dan tak ada pula mengeluh lenguh lenguh, tapi apa salahnya tolong pamper dia sikit sikit kan? Kalau aku kadang kadang orang ter ketuk ketuk sikit bahu dan rasa sedap , dalam hati meminta minta "jangan lah stop janganlah stop" kikikik . Kalau buat pada emak kita, pasti diorang rasa lebih happy dan lega setelah seharian berpenat, ada anak tolong urutkan. 'Anak yang baik' , doa mak dalam hati. Kan best camtu

Selain tu, boleh juga tiba tiba datang pada mak dan cakap "Mak, bak sini kaki" dan tiba tiba mula 'pedicure' kan kaki mak guna Scholl Velvet Smooth Express Pedi . Terkejut mak, terharu dia disitu . Terus lagu 'ibu .. ibu .. engkaulah ratu hatiku'  berkumandang kikiki . 




Nak guna pun senang, cuma pusingkan suis dan ON. Fokuskan pada kawasan kaki yang keras je. Masa ni lah rasa sayu, pegang dan belai kaki mak yang dah keras ni. Keras sebab terlalu work hard untuk besarkan anak anak. Sampaikan tak ada masa nak pergi spa ke apa untuk manjakan diri . Tskk *menangis dalam hati* .


Sekali sekala buat sesi bermesra mesra macam ni kan seronok , mak happy , kita pun happy . Tak susah pun nak ambil hati mak mak ni. Cukup dengan perhatian dan kasih sayang, samalah macam caranya mak besarkan kita. Dengan perhatian, dan kasih sayang .


Happy mama kite dapat Scholl Velvet Smooth Pedi Express ni


Thank you Scholl Velvet Smooth Express Pedi , sangat mudah digunakan dan masa bersama dengan Mama rasa lebih berharga! Aku dapatkan yang berwarna Pink, gigih order warna pink ekekek padahal Mama tak suka pun warna pink. Ni nak bagi diri sendiri ke bagi Mama sebenarnya?



Asia's next top model pun pakai ni weh , persis model terus bila guna ni

Color pink yang sangat menawan qalbu

Dalam masa 2 minit je, tapak kaki Mama dah jadi lebih lembut . Dengan adanya kepingan diamond kecil pada roller ni memudahkan kerja kerja menghilangkan kulit keras dan kasar. Wow, siap diamond weh! Memang sangat sangat bagus untuk mendapatkan tapak kaki yang lebih lembut dan hilangkan kulit mati yang menyebabkan kekasaran. Korang pun patut dapatkan satu .


Ma, jom selfie sekeping!

Untuk menjadikan hadiah tu extra bermakna dan Mama pun happy berganda , aku hadiahkan sekali dengan Kinohimitsu Collagen Drink

.



Kinohimitsu bukan jenama yang jarang jarang kita dengar. Rasanya daripada aku kecik lagi dah selalu nampak jenama Kinohimitsu ni. Paling aku ingat, dulu ada macam pelekat kaki yang boleh keluarkan toksin tu. Pakai waktu sebelum tidur, bila bangun pagi tengok pelekat tu hitam . fuh jakun aku tengok benda tu ekekek. takde ke pelekat sedut lemak? bangun pagi semua lemak dah melekat . kalau ada memang syok hewhew .




Kinohimitsu Collagen Drink ni memang dah dirumus khas untuk kulit matang bagi mengembalikan keremajaan kulit , gitew . Untuk mak mak kita memang sesuai lah . Dan yang penting, collagen drink ni tanpa bahan pengawet dan bahan kimia berbahaya, di proses di kilang yang berkelulusan GMP dan disahkan HALAL. Mama memang penting kan sangat bab bab halal ni, lagi lagi pula collagen sekarang taktahu sumbernya daripada apa. 





Aku dengan Mama sama sama kongsi minum collagen ni . Cakap beli untuk Mama tapi aku sibuk minum gak ekekeke . Kata nak cantik, ye tak? Rasa collagen drink ni manis manis masam, sebab ada laici, lemon & epal dalam collagen drink ni . Nak lagi sedap, letak dalam peti . Minum sejuk sejuk lagi best .  Wani pun cuba minum juga , dia kata sedap. Maksudnya , semua orang pun suka kan rasa Kinohimitsu Collagen Drink ni. Semua pun boleh jadi cantik hihi . 

Dah paksa suruh Mama minum hari hari , "Ma, minum ni tau! Cakap nak chhhhannteks" . Mama sengih je . Comel.

Tak sabar nak tengok Mama makin cantik . Sayang mama kite .







Semua orang pun sayang mak kan?




Scholl Velvet Smooth Express Pedi review, Scholl Velvet Smooth Express Pedi harga, harga Scholl Velvet Smooth Express Pedi, cara guna Scholl Velvet Smooth Express Pedi, kinohimitsu collagen drink review, kinohimitsu collagen drink rasa, kinohimitsu collagen drink  sedap, kinohimitsu collagen drink  harga, kinohimitsu collagen drink  cara minum

7 comments

  1. Bestnyaa!! Kau nk jd anak aku x farah? Huhu

    ReplyDelete
  2. omei anak mak dgn anak ni. ehehe

    ReplyDelete
  3. Kak ju dah lama aim...Scholl Velvet Smooth Pedi Express ni ni.. sbb dia warna pink! keh keh keh... Serius bila tgk kat watson macam best je, apatah lg bila dah baca blog ni..teruja weeiiii!

    ReplyDelete
  4. Kawan kak jue minum kinohimitsu ni gebu gebas tau...

    ReplyDelete
  5. Hi untunglah auntie dapat anak comel.. baik pulak tu..kikiki :D

    ReplyDelete

On My Instagram